dilluns, 14 de febrer del 2011

Benvinguda

Aquests erà l'espai de treball de la formació que es porta a terme a l'institut Moianès. A la primera sessió, després d'ua introducció, hem estat parlant de diverses eines i experiències, com podem veure al Power Point:




després de veure-la hem estat experimentant amb l'eina Typewith.me, i com a feina a fer ens hem compromès a crear una activitat amb aquesta eina i treballar-la a l'aula. Als comentaris d'aques mateix post podeu anar deixant les conclusions de les vostres respectives experiències. També podem debatre quines de les eines mostrades ens interessa treballar més al marc d'aquest curs.

14 comentaris:

  1. Com altres companys del curs van dir la primera sessió, em seria util preparar un blog de la classe i un blog personal amb materials per fer servir quan convingui. Potser és per desconeixement de les altres eines, però crec que el blog és més ampli, en canvi les altres eines poden fer-se servir més puntualment per activitats concretes.

    Per llengua (castellà) havia provat el Classblogmeister amb dos grups i el Jimdo amb 2 grups més. El primer em permetia crear un blog com a professora i dintre el meu blog els alumnes creaven el seu, no sé si coneixes aquesta eina. Jo proposava activitats al meu blog i els alumnes les feien al seu. Jo les publicava un cop supervisades. Aquesta eina permetia l'interacció entre els alumnes. Per expressió/comprensió escrita estava bé.

    El Jimdo el vaig aplicar molt poc. Era més una eina de consulta. Jo penjava materials meus i dels alumnes estructurats per nivells, temes... i els alumnes els consultaven.

    Com a professora "itinerant" (no estic a Moià)m'agradaria crear una eina "mixta" entre les dues anteriors. Un blog on penjar materials estructurats per nivells i temes, i al mateix temps un espai on vincular els blogs de les classes. No conec el programa que em permetria crear un tipus de blog així.

    Aquest curs, amb l'1x1, he començat a treballar amb Teide Digital a 1r d'ESO. El llibre digital no em satisfà gaire, crec que l'he de convinar amb altres recursos. Curiosament, amb l'aula equipada, estic treient poc profit de la pissarra digital. Quan feia servir els blogs havia de reservar aula...

    El Typewith.me no l'he aplicat!!! A veure si trobo la manera la setmana vinent.

    Bé, és la meva opinió, però si cal fer alguna altra cosa que no sigui un Blog... El que calgui.

    Ens veiem.


    Montse Urbano

    ResponElimina
  2. Hola Montse ! He sentit a parlar de Classblogmeister i el Jimdo el vaig remenar una mica fa un parell d'anys. Veig que coneixes aquests tipus d'eines. A la formació no pretenc que ningú sigui un expert en blogger o cap altra eina. Dic blogger perquè és la que es coneix més i la que s'utilitza en més aules, etc. I és la que jo he fet servir, per exemple, a la formació de Castellbell de la que parlava.

    Pel que expliques,el que fas amb Classblogmeister també ho pots fer més o menys amb Blogger. El que fa molta gent és fer crear blogs paral·lels (un per alumne) i centralitzar-los en el d'aula, controlat pel professor.

    Les eines que vam apuntar a la primera sessió no són incompatibles amb el que demanes. Si recordes vam parlar del 'mashing', que és la combinació de diverses de les eines que vam explicar, amb la màxima creativitat possible, per tal d'aplicar la metodologia i eines (o combinació d'elles) per resoldre cada situació educativa.

    Esperema veure que diuen els companys, però estic més en la línia de fer un projecte compartit amb tot el claustre (activar el tema blogs d'aula o de grup pot ser una cosa, però n'hi ha moltes més: participació en el Pecha Kucha, pensar alguna cosa per St. Jordi, preparar crèdits de síntesi '2.0', etc.

    Esperem les aportacions dels companys i companyes.

    ResponElimina
  3. Personalment en aquests moments estaria en la línia de la Montse Urbano, tot i que no conec tant els recursos que anomena. M'agradaria aprofundir en el domini dels blocs i sobretot en la possibilitat de gestionar àgilment -entre ells i jo, si pot ser- el treball que proposi als alumnes utilitzant aquest recurs. També veig amb molt d'interès aplicar el Petxa-kutxa o el Typewith.me, però sembla que hem de prioritzar. Ara em decantaria, per tant, per millorar el domini del bloc.

    Esmentes que "cada alumne té un bloc propi"? Hi ha necessitat d'això? Com és té, aleshores, una visió de conjunt de la feina del grup?

    ResponElimina
  4. M'he de mirar això del "mashing", ara no sé a què et refereixes, Ramon, però crec que combinar les diverses eines pot ser interessant. Segur que si les coneixem podem aplicar-les.

    ResponElimina
  5. Vaig orenent nota, mrrius14bloc ;-) . Pel que fa a la pregunta de la Montse, el mashing és, en un exemple concret, afegir veu (amb Vocaroo) a una tira cronològica en línia feta amb Dipity. Ho expliquem amb més detalls a la propera sessió de formació.
    El que aprendrem serà a embedar (posar aplicacions '2.0' dintre d'un blog i a dominar el mashing, amb creativitat.

    ResponElimina
  6. crec que l'activitat de grup que ens permetria veure més eines i les seves aplicacions a l'aula seria crear un "web quest". En les diferents activitats que es montin dintre el "web quest" al voltant d'un tema de recerca es podrien fer servir diferents eines i fer-les servir en l'àrea de coneixament a on es pugui treure el màxim partit. I a més al final del curs el centre sortiria amb una activitat que ja acabada, feta en equip, i que podriem experimentar-la en un crèdit de síntesi, en unes jornades, un treball al final del curs,...

    ResponElimina
  7. Doncs a mi el que m'agradaria és saber on puc trobar una "Termomix" que metaforicament vindria a ser llocs on els recursos ja estiguin creats i jo només els hagi d'adaptar (posar-hi el menjar). De cursos de blogs ja n'he fet i no li trobo el què. A més a més quan implantes una nova manera de treballar hi has de creure fermament i ser capaç de transmetre aquesta il.lusió, que no és el cas, per tal que la cosa funcioni. El tema de les wikis, el desconec. Altres suggeriments que ens facilitin la feina???

    ResponElimina
  8. Hola Xavier, Hola Coco !

    Aprendre a crear blogs, o webquest no serveix de res si no hi donem sentit. I, com dèia, aquest haura de ser en el marc d'una actuació de nivell, departament, o treball transversal tipus crèdit de síntesi.

    Pel que fa a les WQ, podríem adaptar els crèdits de síntesi que ja teniu (de cara al proper curs) al format WQ.

    Coco, si hem de treballar sense il·lusió, em sembla que, fem el que fem, serà estèril. Per utilitzar una 'termomix' amb recursos creats, això és tan fàcil com tenir 4 nocions de cerca avançada (amb el Google mateix). Per on hem d'anar (és una opinió), és a crear projectes comuns de centre. Treballar amb les TIC, o innovar en qualsevol tema, implica dedicació i també il·lusió per créixer professionalment. I això no es pot fer si no es fa en equip.

    Segur que trobarem un projecte que ens engresqui a tots i a totes.

    ResponElimina
  9. Hola, transcric el comentari que m'a fet arribar el Joan M Serra:


    Penso que seria interessant treballar el typewith.me i el petxa-kutxa perquè els hi veig una aplicació immediata a l'aula i això ens permetria aportar experiències diferents a cada sessió de l'assessorament.

    Salutacions,

    ResponElimina
  10. Holam

    A partir del darrer comentari del Joan M. i de cara a concretar per a la propera sessió de formació us proposo el següent:

    Establir un seguit de compromisos de centre a l'hora de treballar els editors de text en línia en les activitats docents qüotidianes, tant a l'aula com de treball intern entre el professorat (gestió, etc.). Les pràctiques estarien orientades (recordem que les sessions són 2 presencials més una de treball a casa) en afrontar exercicis concrets. Per això d'entrada podriem decidir a quin curs comencem amb el Typewith.me (1r d'ESO?) i quan introduïm el Google Docs (a partir de 2n d'ESO?).
    Des d'aqui podem veure en quin tipus d'activitats podem entrar-ho (sempre des del compromís de centre, anant tots a la 1), si en crèdis de síntesi, treballs en grup ... explorant les possibilitats ja no només dels textos col·labroatius en línia sinó de les presentacions (anirien de conya pel Pecha Kucha que ens proposa els SE), l'elaboració de formularis(de gran aplicació en treballs de recollida d'informació, enquestes, etc.).

    N'acabem de parlar, però estaria bé saber abans de la 2a sessió si la cosa pot anar per aquí.

    Aquesta seria el fil principal de la formació. a Banda d'això avançaríem paral·lelament amb altres qüestions: eines, metodologies, experiencies replicables al vostre institut, etc.

    ResponElimina
  11. He anat seguint els diferents correus i a mi m’agrada qualsevol opció, ja que per aprendre ja m’està bé tot.
    Trobo que el Typewith.me és molt pràctic, per la ràpida acció reacció i que d’aquí a saltar a Google Docs té sentit.
    Els Pecha Kucha ho trobo una molt bona idea per practicar l’oratòria per parts dels alumnes, ja que dona una agilitat molt superior a la resta d’activitats que es fan per reforçar aquesta pràctica.
    Els Blogs enfocats per aula s’hauria de mirar la seva part pràctica i el possible enfocament a activitats de tutoria.
    Sobre les web Quest ens vas espantar una mica sobre el seu ús i per tant estic despistat.
    I sobre la resta va ser un tast tant curt que no se si val la pena entrar-hi. El cas del twitter és a part, ja que amb la volada que està agafant potser algunes nocions més no ens faria gens de mal per estar al dia.

    El problema de tot això és que jo, des de la matèria de matemàtiques, no ser com aplicar-ho, ja que quan intento entrar en procediments matemàtics, les eines informàtiques que més o menys em sonen alenteixen molt els processos, per tant espero que m’orientis sobre aquesta qüestió.

    Com a tutor de 4t ESO crec que els Pecha Kucha o els blogs podrien ser una bona eina de tutoria.

    Joan Maria Llorens

    ResponElimina
  12. Hola Josep M !

    Mica en mica anem definit l'actuació formativa. prenc nota del que em dius sobre les WQ. Penso que podem seguir de prop el que fem amb la que estem preparant entre 7 instituts, però entrar a fons en el tema potser seria més adient per a més endavant, ja que requereix una formació específica i tranquil·la.
    Sobre el tema de les matemàtiques, quan entrem amb el tema dels formularis i fulls de càlcul en línia penso que podrem agafar moltes idees que afecten la teva àrea. Tot i que ja sabeu que a mi m'agrada enfocar els temes de manera multidisciplinar.

    Ens veiem dimecres !

    ResponElimina
  13. Estic d'acord amb el Xavier. Probablement l'eina més útil, en la meva opinió, seria crear una web quest que, feta en equip, podria donar lloc a un recurs prou interessant com ara un crèdit de síntesi o un treball al final de curs.

    ResponElimina
  14. A mi magradaria treballar el typewith.me per després fer el salt al google docs. Jo treballo força intercanviant documents amb els estudiants i seria una eina que simplifica la comunicació i facilita el control sobre la producció dels alumnes.

    ResponElimina